Vettel a fordított rajtrácsról: Kár lenne a sport nevében mindent fölforgatni

Sebastian Vettelnek továbbra sem tetszik az F1 sportigazgatójának, Ross Brawnnak a fordított rajtrácsos sprintversenyekkel kapcsolatos elképzelése. A négyszeres világbajnok szerint ez a formátum egész egyszerűen nem lenne fair a versenyzőkkel szemben.

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Grabowsky78:
    Rohadt jó lenne ha véget érne ez a Mercis rémálom amit F1nek csúfolnak pár éve, de ez egy mesterkélt hülyeség. Ettől csak káosz lenne nem jó futamok, a hétvégi futam jó volt? Nem volt benne semmi érdekes, vonatoztak vagy álltak a piros alatt, meg egymásnak mentek. Ez mitől jó verseny? Mitől jobb, mitől több a sport értéke, mintha csak simán vonatoznának? Ez a jelenlegi a f1 legócskább korszaka, ezek az autók alkalmatlanok a versenyzésre, úgy szarok ahogy vannak! Tök jó pilóták vannak a mezőnyben olyan nagyon egyik sem lóg ki lefelé és szörnyen szomorú nézni, hogy nem nagyon tudnak egymással mit kezdeni. Ha pedig megnézel egy f2-t vagy f3-at öldöklő csatákat látsz ugyan azokon a pályákon! Ha megnézel egy MotoGp-t öldöklő csatákat látsz és a satelit motorok verik a gyáriakat, a F1 meg egy silány körözgetés mindenféle izgalom kiszámíthatatlanság nélkül. Sajnos egyáltalán nem szórakoztató!

    dehogy szórakoztató, fontos a hagyomány de mindenáron, fel lenne dobva egy kicsit a nézők számára, a csapatok számára és a versenyzők számára is az egész cirkusz. Félreértés ne essék ne számítson annyit mint a főverseny, fontosabbá válik az időmérő rögtön, mondjuk felét érhetné… és pont most van létjogosultsága a középmezőnyben ott van a meki: ricis, norris, rönó aloval, aston vettel, alpha gasly stb bárcsak ideírhatnám alfat kimivel különben azt látjuk néha leesik talán nekik 1-1 dobogó aztán egyeseknek 1-1 pont. Ezt az óriási különbséget az FIA közbenjárásával teremtették meg, azt látjuk hogy évi 300-400 millát költenek a nagyok és kb a középmezőny ennek a felét, kicsivel többet mint a felét, több embert tudnak foglalkoztatni, több pénz van infrastruktúrára, több szponzorpénz. Ne nézzük már azt hogy ilyen csapatok és akik ilyen versenyzőket alkalmaznak,korszakunk legjobb versenyzőit csak 4-10. helyig bohóckodnak. Több pontot lehetne gyűjteni, a középcsapatok versenyét fontosabbá tennék, akiknek amúgy minden pont számít, nem mindegy h 4. vagy 5. egy csapat a bajnokságba, a szponzorok kedvét is talán meghozná. Mindnekinek jót tenne egy ilyen lendület, persze értem a Mercit is de pont az ő kedvükben jártak az elmúlt években, dolgozzon kicsit Ham is.

  2. Nando: Jól néznénk ki, ha top autóval ami a mezőnynél klasszisokkal másodpercekkel gyorsabb nem tudna felzárkózni..
    Én már múltkor is elmondtam nem kell összevonni és egy kalap alá venni a két futamot és a probléma meg van oldva, lesz egy vigaszdíj ha úgy tetszik amit a nézők élvezhetnek. Szerintem ennek a mostani bohóckodásnak se sok sportértéke van, mivel ha valaki technikailag a többiek felett áll, akkor nézhetjük azt, ahogy bekísérik egymást a top 3-4 autó és max 5-10. helyig lehet izgulni hogy ki szerez pontot.

    Az meg ha véletlen kiesnek az elejéből és valaki megörökli a középmezőnyből a dobogós helyet az se sokkal nagyobb sportérték mintha megnéznénk egy fordított rajtrácsos versenyt ugyanez igaz az SC-os mákolásra.

    senna clark prost fangio mind mind a legjobb autókkal oktatták a népet. azok is baszott nagy űrhajók voltak ám, csak kicsit megbízhatatlanabbak. ugynaúgy fennállt a mák szerepe h kiestek aztán mögüle lévő behúzta.

  3. F1890:
    jól látja a helyzetet 🙂

    Versenyző létére nyilván nem támogatja a fordított rajtrácsot, többet kellene akkor küzdeni… 😀

    Úgy gondolom, hogy már átlett rágva ez a statisztika téma, már rég felborult az egész (több verseny, más pontrendszer, több csapat, domináns évek, stb..), így kár is hivatkozni erre…

    Én támogatom a fordított rajtrácsot, lehetne 1-1 rövidebb verseny, ebből az egyik a normáls, a másik pedig a teljes fordítottja, így az esélytelenek is kapnak lehetőséget bizonyítani, továbbá show szempontjából is sokkal jobb lenne.

  4. F1890: az h nem nyert, az azt is jelentheti akár h mikor versenyképes volt a kocsi akkor kvalin mindig jól ment és általában dobogón végzett. ha meg nem volt versenyképes, akkor kvalin nem volt top3-ban és akkor nem is tudott nyerni.
    csak arra akartam utalni h volt pár felzárkózása hátulról. szóval top autóval ő is megtudja ezt csinálni h végigelőzi a mezőnyt. mellesleg, sztem hatalmas káosz és sok kiesés is lenne amit pl idén f2-ben is látunk, hogy valaki úgy vezetheti a bajnokságot h a másik 4 végigszopja az évet. na ennek meg az én nézőpontom szerint nem sok sportértéke van. sztem mással is fel lehetne dobni a bajnokságot futamokat, amit talán jobban bevenne az ember gyomra.

    Jól néznénk ki, ha top autóval ami a mezőnynél klasszisokkal másodpercekkel gyorsabb nem tudna felzárkózni..
    Én már múltkor is elmondtam nem kell összevonni és egy kalap alá venni a két futamot és a probléma meg van oldva, lesz egy vigaszdíj ha úgy tetszik amit a nézők élvezhetnek. Szerintem ennek a mostani bohóckodásnak se sok sportértéke van, mivel ha valaki technikailag a többiek felett áll, akkor nézhetjük azt, ahogy bekísérik egymást a top 3-4 autó és max 5-10. helyig lehet izgulni hogy ki szerez pontot.

    Az meg ha véletlen kiesnek az elejéből és valaki megörökli a középmezőnyből a dobogós helyet az se sokkal nagyobb sportérték mintha megnéznénk egy fordított rajtrácsos versenyt ugyanez igaz az SC-os mákolásra.

  5. Nando: Nem tudom ezzel a stattal mit akarsz bizonygatni, ha jól emlékszem Vettel sosem nyert versenyt top 3-on kívül rajtolva.
    Ez a hagyomány tisztelő akkora egy bullshit mint ide lacháza, bezzeg amikor a táblákat cserélgette, akkor nem igazán érdekelték a hagyományok. 😀

    az h nem nyert, az azt is jelentheti akár h mikor versenyképes volt a kocsi akkor kvalin mindig jól ment és általában dobogón végzett. ha meg nem volt versenyképes, akkor kvalin nem volt top3-ban és akkor nem is tudott nyerni.
    csak arra akartam utalni h volt pár felzárkózása hátulról. szóval top autóval ő is megtudja ezt csinálni h végigelőzi a mezőnyt. mellesleg, sztem hatalmas káosz és sok kiesés is lenne amit pl idén f2-ben is látunk, hogy valaki úgy vezetheti a bajnokságot h a másik 4 végigszopja az évet. na ennek meg az én nézőpontom szerint nem sok sportértéke van. sztem mással is fel lehetne dobni a bajnokságot futamokat, amit talán jobban bevenne az ember gyomra.

  6. Rohadt jó lenne ha véget érne ez a Mercis rémálom amit F1nek csúfolnak pár éve, de ez egy mesterkélt hülyeség. Ettől csak káosz lenne nem jó futamok, a hétvégi futam jó volt? Nem volt benne semmi érdekes, vonatoztak vagy álltak a piros alatt, meg egymásnak mentek. Ez mitől jó verseny? Mitől jobb, mitől több a sport értéke, mintha csak simán vonatoznának? Ez a jelenlegi a f1 legócskább korszaka, ezek az autók alkalmatlanok a versenyzésre, úgy szarok ahogy vannak! Tök jó pilóták vannak a mezőnyben olyan nagyon egyik sem lóg ki lefelé és szörnyen szomorú nézni, hogy nem nagyon tudnak egymással mit kezdeni. Ha pedig megnézel egy f2-t vagy f3-at öldöklő csatákat látsz ugyan azokon a pályákon! Ha megnézel egy MotoGp-t öldöklő csatákat látsz és a satelit motorok verik a gyáriakat, a F1 meg egy silány körözgetés mindenféle izgalom kiszámíthatatlanság nélkül. Sajnos egyáltalán nem szórakoztató!

  7. Nando:
    Ki kellene azért próbálni, de nem az időmérő kárára egyfutamos szisztémánál ez nekem sem működne, még azt tudom elképzelni, hogy vasárnap le lehetne zavarni a két futamot egymás után egy közel normál hosszúságú futamot és egy fordított sprintfutamos versenyt kiindulva a tegnap történtekből kettő közötti félórás szünettel.
    Vettelen azért nem csodálkozom, hogy mindig az egyik leghangosabb aki az ellenzők között van, mert sosem tartozott azok közé a pilóták közé akik jól teljesítenek ilyen körülmények között.

    inkább mert hagyománytisztelő, és tudja minek van sportértéke.
    https://www.statsf1.com/en/statistiques/pilote/divers/gain.aspx

  8. Ki kellene azért próbálni, de nem az időmérő kárára egyfutamos szisztémánál ez nekem sem működne, még azt tudom elképzelni, hogy vasárnap le lehetne zavarni a két futamot egymás után egy közel normál hosszúságú futamot és egy fordított sprintfutamos versenyt kiindulva a tegnap történtekből kettő közötti félórás szünettel.
    Vettelen azért nem csodálkozom, hogy mindig az egyik leghangosabb aki az ellenzők között van, mert sosem tartozott azok közé a pilóták közé akik jól teljesítenek ilyen körülmények között.