Mugello üzenete: az F1-nek újra kell tanulnia, mitől jó egy pálya?

Példaként állítaná a Forma–1 elé a mugellói versenypályát Carlos Sainz és Sebastian Vettel. Szerintük több szempontból is ebbe az irányba kéne kanyarodniuk a modern létesítményekkel.

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. Nem olvastam a cikket, de remélem arról szólt, hogy a pálya nincs leaszfaltozva 200 méterrel a versenyvonal körül. Mert ilyen kell legyen egy pálya, ha lemész a kijelült útvonalról, szórja tele a hűtőnyílásokat kavicsal, porral, ha kicsúsztál viszlát van, majd jövőre látjuk esgymást. Szuperbiztonságos kapszulákban ülnek, nehogy már ez legyen az érv, hogy milyen veszélyes a kavicságy, meg a fű.
    Legrosszabb esetben, ha tényleg muszáj mindent aszfaltozni, akkor rázókő után mindenhova 2 méter kavicságy, vagy csúszós igazi fű, aki rámegy, vagy teljesen elveszi, vagy megpörög, vagy olyan óvatosan kell visszajöjjön hogy rengeteget bukik.

  2. Jo, hogy a palya buntet, viszont kavicsagyas kieses eseten a mai F1-ben kb 99% az uj rajt is, mert SC alatt sem szednek ki egy autot a kavicsagybol. Onnan ugyanis nem lehet eltolni, tuti traktor kell hozza, azt meg tudjuk, hogy traktor eseten nem kockaztatnak akkor sem, ha 100 meterre van a palyatol verofenyes napsutesben a leglassabb kanyar utan, ahol 50-nel mennek. Szoval altalanos lenne hibazasok eseten a 2-3 uj rajt, ettol meg annyira nem lesz jo, max kaosz. Ami persze tetszik sok embernek, de kivancsi lennek a csapatokra, ha 2-3 futamonkent a fel mezony autojat ujra kellene epiteni, hogy allnanak hozza 😀