A szabályhozók kezében a Red Bull sorsa – a terv a lobbijuk mögött

Az F1-es szabályalkotókon múlik, hogyan jön ki a Red Bull a Honda által teremtett bonyolult motorhelyzetéből. A csapatnak most kemény lobbizásra lesz szüksége ahhoz, hogy megkapja, amit akar.

Teljes cikk megtekintése

Szólj hozzá

Hozzászólások

  1. ernike:
    Persze, hogy a saját érdekeiket nézik, de számomra hihetetlen unszimpatikus és gőgös ez a csapat. Ha választhatok hogy ki lesz bajnok, a Merci vagy ők, akkor boldogan elnézegetem a Merci hegemóniát még egy darabig. Remélem más taszítja le őket a trónról, ha nem a Ferrari akkor legyen a Rönci Alonsoval vagy a Meki Ricsivel.

    Egyetértek, bármennyire is jó csapat a RB, az egyik legellenszenvesebb is, sose voltak szimpatikusak.

  2. lolkabolka: Ahogy a dízeleknél is megoldották a németek a dolgot, ugyanúgy megoldanák itt is, hogy ne a valós adatokat lássuk. Álomvilág.

    Pont erre gondoltam én is, hogy a mai motorprogramokkal már bármit meg lehet csinálni és nincs az az ellenőr, akinek akár csak esélye is lenne ezt átlátni…

  3. Persze, hogy a saját érdekeiket nézik, de számomra hihetetlen unszimpatikus és gőgös ez a csapat. Ha választhatok hogy ki lesz bajnok, a Merci vagy ők, akkor boldogan elnézegetem a Merci hegemóniát még egy darabig. Remélem más taszítja le őket a trónról, ha nem a Ferrari akkor legyen a Rönci Alonsoval vagy a Meki Ricsivel.

  4. Sidious: Semmit, a Red Bull azt próbálja elérni, ami nekik a legjobb, ahogy szinte mindenki más is tenné ebben a helyzetben. Így addig amíg nem cserélik le ezeket a V6-osokat lenne egy saját motorjuk, amihez már nem kellene különösebben hozzányúlni és ahhoz igazíthatják az autójukat, míg ha vesznek erőforrást a Renaulttól vagy a Ferraritól, akkor megint függeniük kellene egy 3. féltől, ami csökkenti a világbajnoki esélyeiket. Egyébként érdekes módon a Ferrari abba belement, hogy idén befagyasszák a fejlesztéseket, amikor tudták, hogy egy rakás sz*r az egész autójuk, de 22-re, amikor azért valószínűleg már egy versenyképesebb motorjuk lesz már tiltakoznak ez ellen.. 😀 Keresem én a logikát, csak sehogy se találom.

    Én ezt értem, hogy a saját szekerüket tolják, de pont a Red Bull miatt is volt az, hogy kötelezték a gyártókat, hogy ugyanolyan motort kell biztosítani az ügyfélcsapatoknak mint amit maguk is használnak és nem lehet semmilyen eltérés, most meg már ott tartunk, hogy a Red Bullnak ez sem felel meg. Persze az most is látszik, hogy főként most sem a motor miatt vannak lemaradásban, hanem elb.szták az autójukat idén is és már jövőre valami b verzióval próbálnak variálni. Egyébként meg semmivel sincsenek előrébb a Hondával aki rájuk gyártja a motort, ha alapul veszem az utolsó két évüket a Renaultval, ahol egy Ferrarival is meg kellett küzdeni a dobogóért, most meg abból a szempontból könnyebb is a dolguk, hogy nincs ott a Ferrari.

  5. Nando: Remélem nem olyan ostobák, hogy megkajázzák ezt a szokásos blöfföt a Red Bulltól.
    Egyébként meg nem tudom mit képzel az RB, lefejlesztenek nekik jövőre egy új motort és rögtön elvárják, hogy fagyasszák is be a fejlesztést a többi gyártó meg vágjon jópofát hozzá akik saját költségen fejlesztenek és majd ahhoz is bólogassanak, hogy esetleg pont ezzel kerülnek előnybe..
    A Merci meg röhög a markában, mert nekik mind a két megoldás jó. 😀

    Semmit, a Red Bull azt próbálja elérni, ami nekik a legjobb, ahogy szinte mindenki más is tenné ebben a helyzetben. Így addig amíg nem cserélik le ezeket a V6-osokat lenne egy saját motorjuk, amihez már nem kellene különösebben hozzányúlni és ahhoz igazíthatják az autójukat, míg ha vesznek erőforrást a Renaulttól vagy a Ferraritól, akkor megint függeniük kellene egy 3. féltől, ami csökkenti a világbajnoki esélyeiket. Egyébként érdekes módon a Ferrari abba belement, hogy idén befagyasszák a fejlesztéseket, amikor tudták, hogy egy rakás sz*r az egész autójuk, de 22-re, amikor azért valószínűleg már egy versenyképesebb motorjuk lesz már tiltakoznak ez ellen.. 😀 Keresem én a logikát, csak sehogy se találom.

  6. Sidious:
    Az AMuS szerint a Red Bull már megfenyegette az F1-et, hogy kiszállnak mindkét csapatukkal, ha nem lesz befagyasztva a motorfejlesztés 22-től és ebbe állítólag a Merci bele is menne, a Renault csak akkor, ha nem lesz nagy különbség a motorok között, a Ferrari viszont nem akarja elfogadni.

    Remélem nem olyan ostobák, hogy megkajázzák ezt a szokásos blöfföt a Red Bulltól.
    Egyébként meg nem tudom mit képzel az RB, lefejlesztenek nekik jövőre egy új motort és rögtön elvárják, hogy fagyasszák is be a fejlesztést a többi gyártó meg vágjon jópofát hozzá akik saját költségen fejlesztenek és majd ahhoz is bólogassanak, hogy esetleg pont ezzel kerülnek előnybe..
    A Merci meg röhög a markában, mert nekik mind a két megoldás jó. 😀

  7. Az AMuS szerint a Red Bull már megfenyegette az F1-et, hogy kiszállnak mindkét csapatukkal, ha nem lesz befagyasztva a motorfejlesztés 22-től és ebbe állítólag a Merci bele is menne, a Renault csak akkor, ha nem lesz nagy különbség a motorok között, a Ferrari viszont nem akarja elfogadni.

  8. F1890:
    szeretem a red bullt de ez akkora hülyeség minth befagyasztották az autófejlesztéseket és motorfejelsztéseket idénre.
    legjobb lenne futópadra évelején feldobni az összes motort és nyilvánossá tenni az adatokat. tököm ki van már a sok mellébeszélésből és kamuból

    Ahogy a dízeleknél is megoldották a németek a dolgot, ugyanúgy megoldanák itt is, hogy ne a valós adatokat lássuk. Álomvilág.

  9. szeretem a red bullt de ez akkora hülyeség minth befagyasztották az autófejlesztéseket és motorfejelsztéseket idénre.
    legjobb lenne futópadra évelején feldobni az összes motort és nyilvánossá tenni az adatokat. tököm ki van már a sok mellébeszélésből és kamuból

  10. Na ez az, amit a Ferrari semmiképpen nem fog elfogadni, de még a Renaultnak sem érné meg, hogy már 21-ben befagyasszák a motorokat, főleg mindezt azért, mert a 3 másik gyártóhoz képest a Honda megint csak gondolt egyet és kilépett és semmiféle hosszútávú elkötelezettséget nem mutatott soha az F1 iránt.
    És akkor ott vagyunk, hogy kiderül hiába fejleszt “új” motort a Honda a Red Bullnak, világossá válik, hogy nem lenne kapacitásuk továbbfejleszteni, ezért is akarnák minél hamarabb befagyasztani a motorokat, szóval ebben az esetben a három másik gyártó szabja a feltételeket a többi már a Red Bull egyéni szocpól problémája.