Fordulat jöhet motorfronton: a Red Bull mégis megkapja, amit akar?

Fordulat jöhet motorfronton: a Red Bull mégis megkapja, amit akar?

Német sajtóértesülés szerint fordulat állhat be a Red Bull motorhelyzetében, mivel a fejlesztési tilalmat ellenző Ferrari és Renault kész elfogadni egy kompromisszumos megoldást.

Teljes cikk

7 thoughts on “Fordulat jöhet motorfronton: a Red Bull mégis megkapja, amit akar?

  1. Azért szerintem itt benne van a pakliban, hogy a Red Bull tényleg elhúz innen a fenébe, ha nincs megfelelő jövőkép. Az mínusz két csapat. Senkinek sem érdeke ez, mivel a Red Bullnak fontos szerepe van a mai F1-ben, sokat hozzátesznek. A végén még az lenne, hogy a Mercedes és a Ferrari maradna élcsapatként, akik között mindig meg is lenne a különbség. A Ferrari ráadásul néha annyira benézi a dolgokat, hogy képes visszacsúszni a középmezőnybe. Nagyon nincs az F1-nek miért pattognia, nem nála van a laszti, hiszen egy fos, amit hagy el folyamat minden épeszű gyártó. Ha romlik az F1 értéke az a csapatoknak sem jó, gondolom ezért mennek bele ebbe a megállapodásba. Addig pedig bíznak magukban, hátha magukra találnak. Én nem gondolom, hogy sokkal jobbra fordul a helyzetük. Szerintem 2025-ben még biztos, hogy Mercedes nyeri a címet, kérdés, hogy a nyilvánossággal játszadozó, szuperfigyelemhiányos Hamilton mennyi ideig tervezi a pályafutását. Én már nem hiszek abban, hogy nem lesz itt 22-ben. 3-4 év tuti lesz. Szóval az a kérdés, hogy 10szeres v 11szeres vb lesz-e Hamilton, tehát 23-ig v 24-ig lesz-e nála a borítékolt trófea. Vajon csak egy évet kap más (2025), vagy esetleg 2024 is már új világbajnoké lesz, ez egy másik kérdés. 2025 végére pedig látható közelségben lesz a Ferrari győzelmi rekordja, szerintem ezt is majd kitűzhetik célként a németek.

    Russell és Ocon pedig elsőbbséget élvez Verstappennel szemben, így ha Bottas elmenne 21 után, akkor a britet vagy a franciát dominálná Hamilton. 23-ra vagy 24-re pedig vagy jönne Verstappen, vagy valami saját nevelés vagy egy programon kívüli teljesen új név, aki addig felemelkedik. 26-os szabályok sem feltétlen fognak megváltást hozni, legnagyobb esélye továbbra is a Mercedesnek lesz, hiszen szintet léptek a karosszéria terén (a teljesítmény mellett Newey nyilatkozata is pl sokat elárul, miszerint kétszer akkora a Merci aero részlege mint az RB-é). Egyedül a Ferrarit tartom képesnek, h megverjék őket, ha képesek lennének nemzetközivé válni. De most, mint általában, úrrá van rajtuk ismét a csökönyösség, és nettó olaszok gárdát szeretnének. Nem látom, hogy mostanában ez változna. Az AMG költségnyírbálása lehet esetleg még egy újabb bökkenő a Mercedes dominanciánál, de félek, h egyrészt mivel mindenki sújt a gazdasági válság, nem lesz akkora hatása, plusz a költséghatékonyság elvét is jól fel tudják mérni, hiszen minden téren profik és meglehetősen komplexek lettek, ahogy látom. Igazi modern, 21. századi, korszakalkotó nagyvállalat lettek. Etalonnak számítanak.

  2. Én részemről ha erre rábolintanak, akkor egyetlen csapattól, egyetlen csapatfőnöktől, egyetlen csapattagtól se akarom majd meghallani azt a dumát, hogy “de hát nem lehet fejleszteni a motoron”.

  3. MEgint naívan hiszi a Ferrari és Renault, h két év múlva jól fognak állni motorilag, ugyanazt a hibát követik el, mint 2014-ben.

  4. F1890: na de végső soron mindenki a motorok befagyasztása mellett kardoskodik csak az időpontban nem tudnak megegyezni. a rb 21 végét szeretné, mások 22-ig. elvileg abban egyeztek meg h 23-ban már nem lehet fejleszteni a motort. szóval itt már tényleg csak az a kérdés, hogy melyik időpontot jelölik ki.

    véleményem szerint, akkora töketlenkedés megy h rossz nézni. a v10-es motorok voltak 8 évig, a v8as motorok voltak 8 évig, a hibridek jövőre lesz 8. éve h ott vannak. és még ráhúznának pár évet. jól elbaszták ezt

    Hogyan gondolhat egy verseny csapat (főleg 2 gyári istálló) arra, hogy nem minden áron a győzelemre törekszik egy ilyen éra után amikor lemosták őket? Ráadásul úgy, hogy még mindig lemaradásban vannak? Kit érdekel a Redbull, de komolyan? Úgy sem fognak lelépni csak a szájuk jár ahogy mindig mikor nem valami nekik tetsző szabály készül. Akkor most megint bebetonozzuk a 22-es erőviszonyt évekre? Akkor megint ez lesz, lesz a Merci meg az Aston és utánuk másfél másodpercre a többiek és ez lesz 3-4 évig? Amúgy mi lesz utána a Redbull akkor mit fog kitalálni, ha nem tudnak becsábítani új partnert? A F1 a DTM sorsára fog jutni 2030ig ha a jelenlegi szisztémán nem változtat gyökeresen!

  5. Grabowsky78:
    Hogyan lehet ebbe belemenni? Milyen egy szánalmas megalkuvó szarkupac banda lett a Ferrari is meg a Renault is? Komolyan itt már semmi nem szent csak a pénz pénz pénz? A Redbull rohadjon meg a mezőny végén a hondájával együtt, vagy vegyen motort vagy takarodjon ki a F1-ből! Ki……ott felháborító ez az egész!

    na de végső soron mindenki a motorok befagyasztása mellett kardoskodik 😀 csak az időpontban nem tudnak megegyezni. a rb 21 végét szeretné, mások 22-ig. elvileg abban egyeztek meg h 23-ban már nem lehet fejleszteni a motort. szóval itt már tényleg csak az a kérdés, hogy melyik időpontot jelölik ki.

    véleményem szerint, akkora töketlenkedés megy h rossz nézni. a v10-es motorok voltak 8 évig, a v8as motorok voltak 8 évig, a hibridek jövőre lesz 8. éve h ott vannak. és még ráhúznának pár évet. jól elbaszták ezt

  6. Hogyan lehet ebbe belemenni? Milyen egy szánalmas megalkuvó szarkupac banda lett a Ferrari is meg a Renault is? Komolyan itt már semmi nem szent csak a pénz pénz pénz? A Redbull rohadjon meg a mezőny végén a hondájával együtt, vagy vegyen motort vagy takarodjon ki a F1-ből! Ki……ott felháborító ez az egész!

  7. Nem ertem egyik csapatot sem, ha ez igaz. Miert tennenek az RB kedvere? Mindket csapat jobban jarna, ha szepen tokonrugnak az RB-s csapatokat es 2-vel feljebb ugrananak a tabellan 😀

Vélemény, hozzászólás?