A végtelen másodpercek: „Láttam, ahogyan Romain próbál fölállni”

HŐSÖK. Így, nagybetűvel írva, mert megérdemlik! Az FIA orvosi autójának minicsapata, Dr. Ian Roberts és Alan van der Merwe elmesélték, hogyan küzdöttek meg a lángokkal Romain Grosjean életéért.

Teljes cikk

Vélemény, hozzászólás?

14 thoughts on “A végtelen másodpercek: „Láttam, ahogyan Romain próbál fölállni”

  1. mb C124:
    Grosjean kezei megégtek pedig “tűzálló” kesztyű volt rajta, mint ahogy Robertsen is komplett overál, kesztyű és sisak…
    Most nem olaj égett, mint egy kisebb motortűznél (pl Perez), hanem bőven 100 oktán feletti benzin tele olyan adalékkal, amiket a kutak hírből se ismernek. Nem éppen egyezik az égéshő.

    Ekkora tűzben csak ilyen ruházatban lehetne dolgozni, csak ebben meg nehézkes a mozgás:

    https://hesztia.hu/wp-content/uploads/2015/06/165228_v2.jpg

    Minden bíró posztra egy ilyen tűzoltót?

    Nem sokáig, és nem 100%-osan, de igen sokat véd. Jelen esetben annyit, hogy végig észnél tudott maradni és kimászni. A kezei és a lábai azért égtek meg, mert
    1, a cipője lejött a lábáról,
    2, a bokája égett egész pontosan, ami az overál és a cipő találkozási pontja, ahol könnyen utal talál, a hő,
    3, továbbá, a kesztyű az egyetlen olyan hely, ahol nincs plusz aláöltözet, és a kormánykezelés sem engedi meg a vastag öltözéket,
    4, a csuklója szintén egy találkozási pont az overállal.

  2. Véleményem szerint két hős van, az egyik Grosjean. Az, hogy nem ájult el, észnél volt és ki tudott időben mászni, az óriási teljesítmény. Nyilván beindultak a túlélési ösztönök.
    A másik hős pedig az, aki kitálalta ezt a gusztustalan optikával rendelkező halo-t. Mert hogy ronda ,az tény, én is rengeteget szidtam és továbbra is rondának találom, viszont komoly szerepe volt abban, hogy a francia megúszta a balesetet. Nem tudom ki találta ki a Halo-t, de most az ő nevét kellene a nyilvánosságra hozni, nem pedig a viccbe illő pályabírót , vagy a Medical Car-ost aki semmit nem tudott hozzátenni nagyjából a francia mentésében.Lassúnak találtam a mozgását, amilyen sebességgel szállt ki és vette ki a csomagtartóból a viccbe illő mini poroltót. Én feltéptem volna az ajtót és rohantam volna. A poroltónak meg elől van a helye, hogy egyből azzal tudjon kiszállni az autóból. Minden másodperc számít. Ja ,és egy komoly felkészítes kellene a MEdicalosoknak, amit 2 hetente vagy esetleg havonta újra elvégeztetném velük. Nem beszarni kell meg megrémülni ilyenkor, azt ráér később is, ezeknek ez a hivatásuk , szedje rendesen a lábát már bakker.

  3. A Mercedes mérnökei által megtervezték a glóriát kezdetben wc ülőkének csúfolták, ami azóta több pilóta életét is megmentette. Ez pipa.
    A legnagyobb gond az volt, hogy a korlát másik oldalát a “tűzoltó” vízzel próbálta oltani, ami természetesen semmit nem ért. Ha ő habbal vagy porral oltóval megy neki, akkor sokkal hamarabb el tudják oltani.
    Tevehajcsárok helyett, igazi tűzoltókat kellene alkalmazni.

  4. Grosjean kezei megégtek pedig “tűzálló” kesztyű volt rajta, mint ahogy Robertsen is komplett overál, kesztyű és sisak…
    Most nem olaj égett, mint egy kisebb motortűznél (pl Perez), hanem bőven 100 oktán feletti benzin tele olyan adalékkal, amiket a kutak hírből se ismernek. Nem éppen egyezik az égéshő.

    Ekkora tűzben csak ilyen ruházatban lehetne dolgozni, csak ebben meg nehézkes a mozgás:

    https://hesztia.hu/wp-content/uploads/2015/06/165228_v2.jpg

    Minden bíró posztra egy ilyen tűzoltót?

  5. Aki először ment oltani és “utat” csinált Robertsnek, az egy tűzoltó volt, nem pályamunkás. Roberts el is mondta. hogy nagy szerencse hogy, ki tudott mászni magától és nem szorult be, nem vesztette el az eszméletét, mert ekkora tűzben nem tudnak odamenni hozzá.

    „Olyan volt, mint egy sütő, csak a vörös lángokat láttuk, és aztán észrevettük, hogy próbálja kiszabadítani magát, ami fokozatosan sikerült is neki” – idézte a történtekről az elsők között a szerencsétlenség helyszínére érő Robertset az MTI.

    „Volt egy tűzoltó, aki nagyon hamar elkezdte az oltást, és a porral oltó visszaszorította annyira a lángokat, hogy amikor Romain már eléggé magasan volt, akkor a sérült korlát felett ki tudtuk őt emelni” – mondta Roberts, aki szerint csak másodperceik voltak segíteni a versenyzőnek, a lángok ugyanis ennyi idő után újra magasra csaptak fel.

    A szakember hozzátette, ha Grosjean nem tud önerőből kimászni az üléséből, akkor nekik – ekkora tűzben – nem lett volna lehetőségük kimenteni őt. Roberts azt mondta, első dolga volt ellenőrizni, hogy a versenyző már nincs életveszélyben, ezt követően azonnal elszállították a baleset helyszínéről.

  6. Egyébként látva a Formula1.com YouTube oldalára feltett videót (https://youtu.be/ZQ7_En2xEm4) és ismerve azt hogy 28 másodpercig volt Grosjean a tűzben, azt vélem sejteni hogy a francia néhány másodpercre talán elveszthette az eszméletét mégis. Főleg az 1 perc 17 másodperctől látható videórészlet alapján gondolom ezt.

  7. Lewanda_17:
    Az igaz, hogy az egyik orvos tett a legtöbbet, mert a pályabírók is picit sokkos állapotban nézték, erre őket se készítik fel sajnos, nagyon úgy tűnik. De az enyhe túlzás, hogy ők szedték ki, szerencsétlen Grosjean életösztöne hozta ki a tűzből saját magát.

    Dehogy! A pályán átfutó, porral oltós pályabíró volt az egyedüli, aki érdemben segített a mentésben. Ő tisztította meg Gro előtt az utat valamennyire, az orvos csak támogatta, miután Gro kimentette saját magát.

  8. Az igaz, hogy az egyik orvos tett a legtöbbet, mert a pályabírók is picit sokkos állapotban nézték, erre őket se készítik fel sajnos, nagyon úgy tűnik. De az enyhe túlzás, hogy ők szedték ki, szerencsétlen Grosjean életösztöne hozta ki a tűzből saját magát.

  9. + én átgondolnám a teljes tűzállót mindenkinek. Tisztán látszott, hogy a mentésért felelős emberek – legyen az orvos, vagy pályamunkás – egyszerűen nem mertek közel menni a tűzhöz. Hiába van az orvos teljes tűzállóban, ha az arca védtelen, semmit nem ér. A pályamunkások pedig a legtöbb helyen inkább néznek ki hajléktalannak, mint mentésre kész szakembereknek, így tőlük sem várható, hogy hasonló helyzetben segítenek.

  10. Én is inkább a bénázást láttam, és rohadt nagy mázlit (persze biztonsági cuccok kellettek hozzá). Aki odament már a korlát tetejéről rángatta le odáig Gro magától jutott el! Nem hiszem, hogy jó irány ez a marha nagy elégedettség önmagukkal, mert ez nagyon nagyon kevésen múlt, hogy nem lett tragédia!

  11. “Így tudtunk átnyúlni és kihúzni őt a fal fölött.”

    „Elsőre nem lehetett jól látni. Láttam, hogy próbál mozogni, felnyomja magát. Aztán lehetőségünk volt bejutni, megragadni, kisegíteni onnan.”
    ez meg bocsánat, de orbitális hazugság.

  12. javítsatok ki, de én nem láttam itt semmi hőstettet- “csak” grozsan részéről. annyit láttam h gro belebaszódott a falba majd saját erőből kikapcsolta az övét és mászott ki a kocsiból a tűzmentes területre. senki sem segített neki, hiába próbálja beállítani úgy

  13. Nem tudom, én merő szerencsétlenkedést láttam pályabírói részről és megtorpanást az orvosoktól, akik a tűz miatt nem mentek közelebb. Ha Gro nincs magánál és nem száll ki maga, akkor nem tudom mennyi idő után tudták volna annyira eloltani, hogy ki lehessen szedni. A tűz mellé locsoló, vízzel oltó pályamunkást ne is emlegessük. Mindenképp át kell gondolni ezt. Korábban is 1000 példát láttunk arra, hogy akármilyen tűz van, többnyire a bénázás megy, és a versenyző magából kikelve ordít porral oltóért. Sokkal komolyabb oltási képzést kellene kapniuk, folyamatos vizsgákkal, mert a tegnapi teljesítményük erős 1-es, Romain adott nekik egy kegyelem kettest.